
Neem contact met ons op
Neem contact op voor meer informatie over onze trainingen of vraag vrijblijvend een offerte aan
Algemene Voorwaarden
Artikel 1 Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Opdrachtnemer: het opleidingsinstituut Prepare Me, geregistreerd onder
nummer 982840833 bij de Kamer van Koophandel.
2. Docent/opleider/trainer: alle personen die beschikken over de
kwalificaties benodigd voor het geven van de betreffende opleiding en
deze geven in opdracht van opdrachtnemer, al dan niet op basis van
overeenkomst.
3. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst is
aangegaan met opdrachtnemer inzake het afnemen of leveren van
producten of diensten.
4. Cursist: de natuurlijke persoon die een opleiding volgt, gegeven door
opdrachtnemer of een docent/opleider/trainer.
5. Overeenkomst: mondelinge of schriftelijke overeenstemming tussen
opdrachtgever / cursist en opdrachtnemer over respectievelijk het
afnemen dan wel het leveren van producten of diensten.
6. Producten en diensten: alle producten en diensten geleverd door
opdrachtnemer, zijnde EHBO- , reanimatie- en BHV-cursussen.
Artikel 2 Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen,
offertes en overeenkomsten waarbij opdrachtnemer als zodanig partij is.
Algemene voorwaarden van opdrachtgevers gelden niet, tenzij die door
opdrachtnemer schriftelijk zijn aanvaard.
2. Opdrachtnemer heeft het recht de algemene voorwaarden eenzijdig te
wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds bestaande
overeenkomsten. Opdrachtnemer zal daarbij de redelijke belangen van
opdrachtgevers / cursisten in acht nemen.
3. De wijzigingen treden in werking dertig dagen na bekendmaking
daarvan door opdrachtnemer op haar website of via andere kanalen,
danwel op de datum die genoemd wordt in de bekendmaking.
4. Indien opdrachtgever / cursist een wijziging in de algemene
voorwaarden niet wenst te accepteren, heeft opdrachtgever / cursist het
recht de door hem of haar gesloten overeenkomst op te zeggen met
ingang van de datum waarop de gewijzigde voorwaarden in werking
treden. Opzegging dient schriftelijk te geschieden.
5. Blijft opdrachtgever / cursist gebruik maken van de producten of
diensten van opdrachtnemer nadat de gewijzigde algemene
voorwaarden in werking zijn getreden, dan wordt opdrachtgever /cursist geacht de gewijzigde voorwaarden te hebben geaccepteerd en
blijft de overeenkomst van kracht.
6. Aanvullingen op, of afwijkingen van, deze voorwaarden gelden
uitsluitend indien zij schriftelijk zijn bevestigd.
7. In geval één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden nietig of
vernietigd zijn, zullen de overige bepalingen van de voorwaarden
volledig van toepassing zijn en verplichten partijen zich in plaats van de
nietige of vernietigde bepalingen, nieuwe bepalingen overeen te komen
die zo dicht mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke
bepaling benaderen.
Artikel 3 Aanmelding, inschrijving en totstandkoming
overeenkomst
1. Aanmelding voor een cursus/opleiding/training dient schriftelijk te
geschieden middels het door opdrachtnemer voorgeschreven en door
opdrachtgever / cursist volledig ingevulde aanmeldingsformulier, tenzij
een andere wijze van aanmelding is overeengekomen. Opdrachtgever /
cursist staat in voor de juistheid van de daarbij of in aanvulling daarop
door hem / haar verschafte gegevens.
2. De overeenkomst komt tot stand door verzending door opdrachtnemer
van de schriftelijke bevestiging van de inschrijving van een cursist of het
tekenen van een overkoepelende overeenkomst tussen opdrachtgever
en opdrachtnemer.
3. Indien het een overeenkomst met een minderjarige betreft, is deze pas
definitief indien een schriftelijke bevestiging met handtekening van een
ouder of wettelijk voogd is overlegd.
4. Toelating tot een cursus/opleiding/training geschiedt in volgorde van
binnenkomst van de aanmeldingsformulieren.
Artikel 4 Deelname
1. Deelname aan een cursus is pas definitief als:
◦ Cursist een schriftelijke bevestiging heeft ontvangen van zijn / haar
deelname aan de cursus.
◦ Het volledige cursusgeld bij aanvang van de cursus is voldaan.
Indien het volledige bedrag niet is voldaan bij aanvang van de
cursus, heeft opdrachtnemer het recht de cursist te weigeren.
◦ De cursist bij aanvang van de cursus de benodigde minimum
leeftijd voor de betreffende cursus heeft.
2. Indien een cursist zonder bericht vooraf te laat of helemaal niet komt,
behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de cursist voor verdere
deelname aan de cursus uit te sluiten of de gemaakte kosten in rekening
te brengen. De hoogte van deze kosten wordt bepaald door
opdrachtnemer.
Artikel 5 Annulering of voortijdige beëindiging
1. Bij annulering van een overeenkomst zal volgens de volgende staffel
annuleringskosten in rekening gebracht worden:
◦ Minimaal 4 weken voor aanvang: geen annuleringskosten
◦ Tussen 1 en 4 weken voor aanvang: 30% van het factuurbedrag
◦ Maximaal 1 week voor aanvang: 50% van het factuurbedrag
2. Annulering dient schriftelijk te worden bevestigd.
3. Indien een cursist na de start van een cursus deze voortijdig wenst te
beëindigen en er geen sprake is van overmacht, zal er geen restitutie
van gedane betalingen plaatsvinden.
4. Indien een cursist na de start van een cursus deze voortijdig wenst te
beëindigen en er is wel sprake van overmacht, zal er restitutie
plaatsvinden van gedane betalingen voor ten hoogste een bedrag dat in
redelijke verhouding staat tot het deel van de cursus dat niet meer
gevolgd zal worden, met uitzondering van de bedragen die verband
houden met verstrekte cursusmaterialen.
5. Indien een cursist zonder bericht niet verschijnt op de afgesproken
cursusdagen, zal er geen restitutie van cursusgeld plaatsvinden.
6. Opdrachtgever kan in plaats van de oorspronkelijk opgegeven cursist
een vervanger laten deelnemen aan de cursus/ opleiding/training, tenzij
dit naar redelijk oordeel van opdrachtnemer bezwaarlijk is, gelet op de
aard en inrichting van de cursus/opleiding/training en/of het
opleidingsniveau en/of de persoon van de vervanger.
7. Opdrachtnemer streeft ernaar om de cursus/opleiding/training te laten
verlopen op de vooraf aangegeven wijze. Het is opdrachtnemer echter
toegestaan om, indien omstandigheden, niet beperkt tot situaties van
overmacht, daartoe nopen, wijzigingen aan te brengen in het
programma, locaties en data. Een dergelijke wijziging leidt niet tot
schadeplichtigheid aan de zijde van opdrachtnemer.
8. Opdrachtnemer is gerechtigd de overeenkomst te annuleren indien naar
zijn oordeel onvoldoende cursisten zijn ingeschreven voor de
betreffende cursus/opleiding/training, in welk geval de opdrachtgever /
cursist recht heeft op terugbetaling van het voor de cursus/opleiding/
training aan opdrachtnemer betaalde cursusgeld.
9. Opdrachtnemer is, te zijnen keuze, gerechtigd de overeenkomst geheel
of te dele te ontbinden of op te schorten in geval van (tijdelijke)
overmacht, waaronder mede te verstaan ziekte van docenten,
stakingen, bedrijfsbezettingen en brand.
10.Ontbinding leidt niet tot schadeplichtigheid aan de zijde van
opdrachtnemer, doch geeft opdrachtgever aanspraak op terugbetaling
van een evenredig deel van het aan opdrachtnemer betaalde
cursusgeld.
11.Eventuele terugbetalingen door opdrachtnemer worden binnen 14
dagen na ontstaan van de terugbetalingsverplichting voldaan.12.Er geldt een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen op al onze
overeenkomsten.
Artikel 6 Verplichtingen van opdrachtnemer ter zake de
uitvoering van de overeenkomst
1. Opdrachtnemer zal bij de uitvoering van deze overeenkomst de zorg
van een goed opdrachtnemer in acht nemen en zich inspannen om die
kwaliteit te leveren die in redelijkheid van haar kan worden verlangd.
Artikel 7 Betaling
1. Opdrachtnemer zal de opleidings-/cursusgelden en eventuele
bijkomende kosten in rekening brengen middels zending van een
factuur naar het door opdrachtgever / cursist opgegeven factuuradres.
2. Betaling van facturen dient te geschieden binnen 14 dagen na
factuurdatum doch uiterlijk de dag voorafgaand aan de aanvang van de
cursus/opleiding/training. Verrekening is niet toegestaan.
3. Indien niet tijdig is voldaan aan de betalingsverplichting, zal
opdrachtnemer als volgt handelen:
◦ Op het moment dat de betalingstermijn met meer dan twee weken
is overschreden, volgt een betalingsherinnering.
◦ Indien veertien dagen na de betalingsherinnering nog niet is
voldaan aan de betalingsverplichting, volgt een aanmaning
waarbij wettelijke incassokosten en rente in rekening worden
gebracht.
◦ Is er veertien dagen na de aanmaning nog niet voldaan aan de
betalingsverplichting, dan besteed opdrachtnemer het incasseren
van de factuur uit aan een incassobureau.
Artikel 8 Gedrag, toegang en identificatieplicht
1. Opdrachtgever staat ervoor in dat door de hem ingeschreven cursist
zich houdt aan de algemeen gebruikelijke normen en fatsoensregels,
alsmede aan richtlijnen en aanwijzingen die door opdrachtnemer en/of
de docent/opleider/trainer in het kader van de uitvoering van de
overeenkomst worden gegeven.
Cursisten dienen op eerste verzoek van opdrachtnemer en/of de
docent/opleider/trainer een legitimatiebewijs te tonen.
2. Opdrachtnemer is gerechtigd aan de cursist de toegang tot de cursus
te ontzeggen:
◦ zolang het cursusgeld niet volledig is voldaan;
◦ zolang de cursist niet voldoet aan de vereiste vooropleiding;
◦ indien de cursist handelt in strijd met het bepaalde in de leden 1
en 2, of in het verleden aan cursussen/opleidingen/trainingen
heeft deelgenomen, op een wijze die niet in overeenstemming is
met de eisen die daaraan in redelijkheid door opdrachtnemer
mogen worden gesteld.
3. De docent/opleider/trainer is gerechtigd een cursist de toegang tot de
ruimte waarin de cursus/opleiding/training wordt gehouden teontzeggen wegens handelen in strijd met de leden 1 en 2, of indien
opdrachtgever de cursist de toegang tot de cursus/opleiding/training
heeft ontzegd. Opdrachtgever staat er in dat geval voor in dat de cursist
de betreffende ruimte verlaat en verlaten houdt.
4. Ontzegging van de toegang als bedoeld in de leden 3 en 4 laten de
betalingsverplichting van opdrachtgever onverlet.
Artikel 9 Beperking aansprakelijkheid
1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van cursist,
opdrachtgever en/of van de door opdrachtgever ingeschreven cursist
ontstaan bij de uitvoering van de overeenkomst, behoudens in gevallen
waarin die schade opzettelijk door opdrachtnemer of door grove schuld
van opdrachtnemer is veroorzaakt.
2. Opdrachtnemer zal niet aansprakelijk zijn voor schade die is ontstaan
ten gevolge van handelingen van door hem ingeschakelde docenten,
overige (hulp)personen, of mede-cursisten, tenzij die schade opzettelijk
dan wel wegens grove schuld is veroorzaakt en aan opdrachtnemer is
toe te rekenen.
3. Opdrachtgever is niet gehouden andere dan directe schade (kosten ter
vaststelling schade en aansprakelijkheid, ter verkrijging van voldoening
buiten rechte, en ter beperking van schade) te vergoeden.
Artikel 10 Termijnen voor reclamaties en aansprakelijkheid
1. Reclamaties en aansprakelijkstellingen terzake een (vermeende)
tekortkoming in de nakoming door opdrachtnemer dienen, op straffe
van verval van enig recht, binnen dertig dagen nadat en gebrek
redelijkerwijs bekend had kunnen zijn, doch in ieder geval binnen 1 jaar
na de tekortkoming, schriftelijk ter kennis te zijn gebracht bij
opdrachtnemer.
Artikel 11 Auteurs- en eigendomsrechten
1. Verstrekking en/of ter beschikking stelling aan cursisten van
auteursrechtelijk beschermde werken/teksten/stukken/ materialen,
betekent op geen enkele wijze overdracht van de auteursrechten die
daarop rusten, of een gebruiksrecht dat verder gaat dan op grond van
de auteurswet is toegestaan.
2. Boeken, dvd’s en andere materialen die door cursist of opdrachtgever
zijn afgenomen ter voorbereiding op de cursus, worden na betaling
eigendom van cursist respectievelijk opdrachtgever.
Artikel 12 Relatiebestand
1. Cursist of opdrachtgever mede namens de cursist, geeft toestemming
om naam, adresgegevens en overige relevante gegevens van beiden op
te nemen in het relatiebestand van opdrachtnemer, teneinde te worden
gebruikt om dezen ondermeer te informeren over cursussen/
opleidingen/trainingen en voor doeleinden van persoonlijke
ontwikkeling, of om deze indien noodzakelijk ter beschikking te stellen
aan derden.2. Op eerste verzoek van opdrachtgever en/of cursist worden
adresgegevens als in lid 1 bedoeld uit het relatiebestand verwijderd,
behalve indien:
◦ de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een
overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of voor het nemen
van pre-contractuele maatregelen naar aanleiding van een
verzoek van de betrokkene en die noodzakelijk zijn voor het
sluiten van een overeenkomst en/of
◦ de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de behartiging van
het gerechtvaardigde belang van de opdrachtnemer of van een
derde aan wie de gegevens zijn verstrekt, tenzij het belang of de
fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene, in het
bijzonder het recht op bescherming van de persoonlijke
levenssfeer, prevaleert.
Artikel 13 Geheimhouding
1. Alle informatie, persoonlijk dan wel zakelijk, die opdrachtnemer of de in
haar opdracht werkzaam zijnde personen tijdens de uitoefening van hun
werkzaamheden ter ore komt, wordt gezien en behandeld als strikt
vertrouwelijk.
2. Op bovenstaand artikel wordt alleen uitzondering gemaakt
overeenkomstig de inhoud van artikel 12 of als er sprake is van
wettelijke meldingsplicht.
Artikel 14 Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op de overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Voor zover afwijking van competentieregels is toegestaan, zullen
geschillen worden beslecht door de bevoegde rechter te Utrecht, tenzij
opdrachtnemer als vorderende partij ervoor kiest de zaak voor te leggen
aan de volgens de wettelijke competentieregels bevoegde rechter.
Social Media
© 2025. All rights reserved.
Bedrijfsinformatie
Telefoon / Whatsapp
+31 (0)6 31 27 1906
Openingstijden
Ma-Vr 10:00 - 20:00
KvK nummer
92840833
Gevestigd te
Enschede